-Az kuanmaysa, süygeniñe barğanıñ üçün...
-Ket, a kız,uyaltmağız...
-Ov, meñe seni künüñ kelse,uyalğan oğay,istemeyge barır edim...
-Sen künnü keçeni da saklarık tüyülse, süygeniñ bir kele kirge edi ansı,üylerine zor bla kirib kallıksa.
-Andan tüz ömürde cuk aythan bolmazsa meñe. Ol da alay bolsun,Şerifatnı üsüne kiyerik zatlarına itiv urulğanmıdı?
Baş çepkenine itiv cararık tüldü: okaları uvallıkdıla.
-Allah üçün, Umar otovğa kirse ,kalay eteriñi bir körgüz.
-Ma bılay eterikdi,-deb Şerifatnı ornuna bir kız, müyüşde kubulub, közlerin da enñişge süzüb enikledi.
Köb zamannı bılayda bayraknı üsünden söz aytıldı. Kimi alay bolsun, kimi bılay bolsun. Boyavu alay, sızgısı bılay. Harkim kölündeğin kölü süygença aytadı. Bayrak algı burun curtnu kuru da cer bolmay curt bolganını belgisidi. Bir halknı millet angısı bar ese cerine iye bolub, alayın curt bilib, anı üçün kazavat etib, kanın tögedi, cavdan koruvlaydı.
Segizinçi martnı ertteni har taulu üyürge da birça başlañan edi. Erttenlikde kün cılıvu uyatıvçu sabiyleni beşik bavların kara kuzğun teşdirgen edi adam sıfatda kelgen cırthıç canıvarla. Ol murdarlık, ol artıklık milletibizge ne üçün bolurğa kerek edi degen soruv soruvlay kalğandı.
Oniki hayvanlı Türk takvimi, tarih boyunca Türk boyları tarafından
kullanılagelmiştir. . Bu takvim uygulaması, geniş bir coğrafyaya dağılan Türk
Dünyasında küçük değişikliklerle günümüze kadar ulaşmıştır (1). Türk Kültürü
dairesi içinde yer alan ve Kuzey Kafkasya’da yaşayan ancak ülkemizde -maalesef-
haklarında pek fazla çalışma yapılmayan Karaçay-Malkar Türkleri de aynı takvimi
kullanmaktadırlar. Burada belirtilen hayvan adları da diğer Türk boylarında
kullanılan takvimdeki adlarla bütünlük göstermektedir.